Friday, February 13, 2009

ကိုႀကီးေပၚလည္း ေျပာဦးမယ္

အစကေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူးလို႔ ေနတာပါပဲ။ အခုေတာ့ ယားက်ိက်ိျဖစ္လာလို႔ နည္းနည္းေတာ့ ၀င္ေျပာခ်င္လာၿပီ။

႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ ကုလားေတြ ေလွစီးၿပီး ႏိုင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ တဲ့ ကိစၥ ဒီႏွစ္ဆန္းမွာ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီလုိ ျမန္မာျပည္နယ္စပ္က ကုလားေတြကိစၥ ႐ုတ္႐ုတ္ျဖစ္ရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ အစၥလာမ္ဘာသာ အၾကား ပုတ္ခတ္ တိုက္ခိုက္တဲ့စာေတြ ထြက္လာတတ္တယ္ဆိုတာ ကိုႀကီးေပၚတို႔က ေကာင္းေကာင္း ေနာေၾကၿပီးသားပါ။ ကဲ ေျပာခ်င္သပ ဆိုလည္း ေျပာၾက၊ ေမာေတာ့ ၿငိမ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ေနခဲ့တာပါ။

အင္တာနက္ေခတ္မွာ စာေတြ ပလူပ်ံေနတဲ့အထဲ ကိုယ္မပါေအာင္ အေတာ္ၾကည့္ေရွာင္ ေနရတာပါ။

ဒါေပမဲ့ ေရွာင္မရေအာင္ တည့္တည့္တိုးတဲ့ အျဖစ္က ၾကံဳရတာပါပဲ။ ညီတေယာက္က ထပ္ဆင့္ပို႔လိုက္လို႔ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ စာထဲမွာ အစၥလာမ္ကို တိုက္ခိုက္ထားတာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ဒီစာကို အခ်ိဳ႕ဘေလာ့ေတြမွာ စကား႐ိုင္းေတြကို တည္းျဖတ္ၿပီး တင္ထားတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ခ်စ္ေသာညီအတြက္ အခုလို မွတ္ခ်က္ေလး ျပန္ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးကိစၥ မူစလင္ ကိစၥေတြ နည္းနည္း လႈပ္လာရင္ ဒီလိုမ်ိဳး လႈံ႔ေဆာ္တဲ့ စာေတြ ထြက္လာတတ္တယ္။ အခု ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ ေလွစီးခိုး၀င္သူေတြ ကိစၥ ကမာၻမွာ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ကမာၻက (အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕က) ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုၿပီး အသိအမွတ္ ျပဳထားေပမဲ့ ျမန္မာက (စစ္အစိုးရေရာ လူထုကေရာ) အသိအမွတ္ မျပဳဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုိဟင္ဂ်ာ အသံထြက္လာရင္ မူစလင္ ဆန္႔က်င္ေရးေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။

ဒါမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ဘူးလို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ အစြန္းေရာက္ေတြရဲ့ အယူအဆ လုပ္ပုံကိုင္ပုံကေတာ့ ဟုတ္တယ္။ သို႔ေသာ္ ဒီအစြန္းေရာက္ေတြ အေပၚ အလယ္အလတ္ မူစလင္ေတြထဲမွာကို ေထာက္ခံသူနဲ႔ မေထာက္ခံသူ ႏွစ္ပိုင္း ရွိတယ္။

ဘာသာေရး လႊမ္းမိုးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရာမွာေတာ့ မူစလင္ေရာ ခရစ္ယာန္ေရာ အတူတူပါပဲ။ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ပဲ ကြာပါတယ္။ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ေသြးေႏွာေရး အယူအဆကေတာ့ မူစလင္ေတြရဲ့ ႐ုပ္ၾကမ္း၀ါဒ လို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေသြးႂကြတာ, ရန္လိုတာ, လက္တုံ႔ျပန္တာ, လိင္ခြဲျခားတာ (အမ်ိဳးသမီးေတြကို ႏွိမ့္ခ်ထားတာ) ပညာေရး မစုံလင္တာ (အစၥလာမ္ကိုပဲ သင္ေပးတာ) ငတ္မြတ္တာ စတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ သမိုင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး ရွိေနတဲ့ ျပႆနာေတြပါပဲ။ နက္႐ႈိင္းတယ္။ အေပၚယံ ေကာက္ခ်က္ေလာက္နဲ႔ မလုံေလာက္ဘူး။

ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုေတာ့ အျပင္မွာ ရန္သူေတြ ရွိတယ္ ဆိုၿပီး အခန္းထဲမွာပဲ ေအာင္းေနတဲ့သူလိုပဲ။ ကိုယ့္ အခန္းေလးထဲမွာပဲေန ဒါပဲသင္ ဒါပဲအမွန္ထင္ၿပီး ဒါပဲ လုပ္ေနေတာ့တာ။ အျပင္ကိုလည္း ရန္သူအျဖစ္နဲ႔ပဲ ပုံေသၾကည့္ေတာ့ ရန္လိုစိတ္ေတြပဲ ဆက္ပြားေနေတာ့တာ။ ကိုယ့္အထဲလည္း အ၀င္မခံ ကိုယ္ကလည္း အျပင္မထြက္ ဆိုေတာ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အျမင္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။

ေရးထားတဲ့ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ေတြက သိပ္ စိတ္ခ်ရဖြယ္ မရွိဘူး။ စကားစပ္ မျပည့္စုံဘဲ ေကာက္ႏုတ္တာ၊ ဘာသာျပန္တာ၊ အယူအေကာက္လြဲတာ၊ မခိုင္လုံတဲ့က်မ္းေတြကို ကိုးကားတာ စတာေတြေၾကာင့္ အျငင္းပြားၾက ျပႆနာတက္ၾက မၾကာခဏ ၾကားရတတ္ပါတယ္။


ဒါေပမဲ့ အျခားေနရာေတြမွာ အရွိန္ဆက္တက္လာၿပီး ေ၀ဖန္ၾက ေရးသားၾကတာ ခုထိ မရပ္ေသးပါဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာ ေရႊတိဂုံဘုရား အလွဴခံပုံးေတြ ကန္ထ႐ိုက္ေပးတဲ့ ကိစၥကလည္း က်ယ္ျပန္႔လာပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူး ျငင္းေနၾကတာ အစုံပဲ။

ကိုႀကီးေပၚ သတိထားမိတာကေတာ့ ေဒါင့္မတူတဲ့ ျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုဟာ ဦးတည္ခ်က္ တခုတည္းဆီ ေရြ႕ေနတယ္ ဆိုတာပါ။ ေရႊတိဂုံ အလွဴခံပုံး ကန္ထ႐ိုက္ ယူတဲ့သူကို `ဘာသာျခား ကုလား´ လို႔ ရည္ၫႊန္းေရးလိုက္တဲ့ အတြက္ ဦးတည္ခ်က္က တူသြားတာပါ။ ကန္ထ႐ိုက္ယူသူက ေအရွားေ၀ါ စတီဗင္ေလာ တို႔, ထူး ေတဇ တို႔ဆိုရင္ ဦးတည္ခ်က္က တမ်ိဳးေျပာင္းသြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ေရႊျပည္ေအးတရား ေဟာသူေတြကလည္း ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဋီကာခ်ဲ႕ၿပီး `အရင္းစစ္ေတာ့ နအဖ´ လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ေပး ၾကပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာေတြဖက္ကလည္း ကာကြယ္ေရးအတြက္ လႈံ႕ေဆာ္တာေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။

ကိုႀကီးေပၚကေတာ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၿပီး အ႐ႈံးအျမတ္ စာရင္းကို အခုလို ခ်ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။

႐ိုဟင္ဂ်ာ ေခၚ ကုလားေတြ ေလွစီးၿပီး ႏိုင္ငံျဖတ္ေက်ာ္တဲ့ ကိစၥမွာ

အျမတ္ရသူေတြက -
၁။ လူပြဲစား (လတ္တေလာ ပိုက္ဆံရတယ္)
၂။ ျပည္ပေရာက္ ကုလားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား (Issue ေကာင္းေကာင္းရၿပီး ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားေတာင္းလို႔ ရတယ္။)
၃။ အစၥလာမ္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား (ဘာသာေရးကို အေျခခံၿပီး ႏိုင္ငံေရး လႈံ႕ေဆာ္ႏိုင္တယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို ေျခကုပ္လုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား လုပ္လာႏိုင္တယ္။)
၄။ နအဖ (ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမ်ားစုုျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကို မူစလင္/အစၥလာမ္ ဆန္႔က်င္ေရး ေသြးထိုးေပးၿပီး ႏိုင္ငံေရး ကစားႏိုင္တယ္။ လူထုကို ေသြးေဆာင္ႏုိင္တယ္။)

အ႐ႈံးျပသူေတြက -
၁။ ေလွစီးေျပး ကုလားမ်ား (ေသတြင္း၀မွာ ေရာက္ေနတယ္။ ေသရင္ေသ မေသလို႔ ရွင္ေတာ့ ေနစရာ မရွိ)
၂။ ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္မွ ကုလားမ်ား (က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုေတြ ဒုကၡေရာက္တယ္။ အာဏာပိုင္တို႔ရဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ ဖိႏွိပ္မႈေတြ တိုးလားတယ္။)
၃။ ေဒသခံ ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား (မတဲ့သူခ်င္း ေက်ာခ်င္းကပ္ေနရတဲ့ ဘ၀မွာ အသက္ေဘး မလံုျခံဳမႈေတြ၊ မေက်နပ္စရာေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။)
၄။ နအဖ (လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ဖိႏွိပ္တယ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာရဲ့ ထုေထာင္းမႈကို ခံရတယ္။ ဆုပ္စူး စား႐ူးအျဖစ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတယ္။)
၅။ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ား (သူမ်ားအထုပ္ ကိုယ့္အ႐ႈပ္ ဆိုတဲ့ကိန္းနဲ႔ ၾကံဳရတယ္။)

ဒီေနရာမွာ နအဖဟာ အျမတ္ေကာ အ႐ႈံးေကာ ႏွစ္ခုစလုံး ရွိေနတာကို သတိျပဳသင့္တယ္။

ပုိၿပီး သေဘာေပါက္သင့္တာက လုပ္စားတတ္ရင္ ျမတ္ၿပီး အသုံးမက်ရင္ ႐ႈံးမယ့္သူေတြလည္း ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတာပါပဲ။

၁။ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အစၥလာမ္ေတြထဲက လုပ္တတ္သူေတြ အခြင့္အလမ္း ရမယ္။
၂။ လူ႔အခြင့္အေရး ေအာ္သူေတြ နာမည္ေကာင္း ရမယ္။
၃။ ဘာသာေရး အမုန္းကို ရန္တိုက္ေပးသူေတြ မ်က္ႏွာေကာင္း ရမယ္။
၄။ အမွန္အတိုင္း ေျပာသူေတြ မ်က္မုန္းက်ိဳး ခံရမယ္။
၅။ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူေတြ အေနမတတ္ရင္ အေ၀ဖန္ ခံရမယ္။
၆။ ဘာသာေရးစိတ္ ျပင္းထန္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြ နအဖ အသုံးခ်တာကို ခံရမယ္။
၇။ ဘယ္ဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဒါသပြားတဲ့သူေတြ ရန္မ်ားမယ္။

ေနာက္တခု ျဖစ္တဲ့ အလွဴခံပုံးကိစၥ။ ျမန္မာျပည္မွာ အလွဴခံကုိ ကန္ထ႐ိုက္ေပးတာတို႔၊ ေကာ္မရွင္စား ေပးတာတို႔ဆိုတာ လုပ္ေနတာ ၾကာလွၿပီ။ အားလုံးသိတယ္။

ကိုႀကီးေပၚ သိသေလာက္ေျပာရရင္၊ ဘုရားေစတီေတြမွာ မ႑ပ္ဖြင့္ၿပီး အလွဴခံတာကို ၀န္ထမ္းခန္႔တယ္။ ေန႔စားေပးတယ္။ ေကာ္မရွင္ေပးတယ္။ ကန္ထ႐ိုက္ေပးတယ္။ အဲဒီ အထိ ေသခ်ာတယ္။ အဲ… အလွဴခံပုံးကို ကန္ထ႐ိုက္ ေပးမေပး ဆိုတာကေတာ့ ေျပာရ နည္းနည္း ခက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္တာေတာ့ မျဖစ္သင့္ေသးဘူး။

ေနာက္ထပ္ ေျပာႏိုင္တာ တခုက ေရႊတိဂုံ အပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္က ေစတီ ပုထိုးေတြ အားလုံးဟာ အာဏာပိုင္ေတြ လက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားခဲ့ၿပီ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လုိတယ္။

နည္းနည္း ရွင္းျပပါ့မယ္။ ျမန္မာေတြဟာ ကိုယ့္ယုံၾကည္မႈနဲ႔ကိုယ္ ကိုယ့္ရပ္ရြာမွာ ကိုယ့္ဘာသာ ေစတီတည္ၿပီး၊ ကိုယ့္တိုင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတာ အစဥ္အလာ ဓေလ့ထုံးစံပါ။ ေစတီ ထိန္းသိမ္းေရး ေဂါပက လူႀကီးေတြကိုေတာ့ ကိုယ့္ရပ္ရြာထဲက ကိုယ္ၾကည္ညိဳတဲ့သူကို တင္ေျမာက္ၿပီး တာ၀န္ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ေရႊတိဂုံမွာ ေဂါပကလူႀကီးကို လူထုက ေရြးေကာက္တဲ့ စနစ္ က်င့္သုံးခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီ ၾကာခဲ့ၿပီ။ အခုလည္း က်င့္သုံးပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ အေပၚယံသေဘာ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဗိုလ္ေန၀င္း လက္ထက္ကစလို႔ ေရႊတိဂုံ ေဂါပကထဲမွာ ႏိုင္ငံေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဘက္ကလူေတြက မိုးက်ေရႊကိုယ္ ေဂါပကေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ နအဖေခတ္ေရာက္ေတာ့ စစ္တပ္က အရာရွိေတြပါ ဥံဳဖြေဂါပက ျဖစ္လာၾကတယ္။ အခုေတာ့ ေဂါပကဆိုတာ စစ္ဗိုလ္လူထြက္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔ထားတဲ့ အမည္ခံ အဖြဲ႔ပါပဲ။ တကယ္ အုပ္ခ်ဳပ္တာက အာဏာပိုင္ စစ္ဗိုလ္ေတြပါ။

ဒါေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လက္ေအာက္မွာ အလွဴခံပုံးကို ကန္ထ႐ိုက္ မေပးဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အတတ္ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ အက်ိဳးရွိမယ္ထင္ရင္ ဆင္ကို ရွိခိုးဖို႔လည္း ၀န္မေလးသလို၊ သံဃာကို ပစ္သတ္ဖို႔လည္း ၀န္မေလးသူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္၊ ဒီလူေတြမွာ ဘာသာေရး အသိတရား မရွိဘူး ဆိုတာကေတာ့ အေသအခ်ာ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။

အေကာင္းဆုံးကေတာ့ နအဖေခတ္မွာ ျပည္သူလူထု တရပ္လုံး ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္း ခံရ႐ုံတင္မက ေရႊတိဂုံေစတီပါ အႏွိပ္စက္ခံေနရတယ္လို႔ သေဘာပိုက္ၿပီး ေခတၱေတာ့ သည္းခံေနၾကဖို႔ပါပဲ။ အကယ္၍ ကန္ထ႐ိုက္ေပးခဲ့တာ မွန္ရင္ေတာင္ `ဘာသာျခား´ဆိုတဲ့ အေျပာအဆိုကို ေက်ာ္သြားႏိုင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ မေက်ာ္ရင္ သတ္ကြင္းထဲ တည့္တည့္၀င္သြားမွာပဲ။

သံကိုသံဖ်က္ သံေခ်းတက္… တဲ့။ ကိုယ့္ဘာသာတရားကို ဖ်က္တယ္ဆိုရင္ အဲဒါ အျခားသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ ဘာသာ၀င္ေတြ ကိုယ္တိုင္ပါပဲ။

အကယ္၍ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ညိႇဳးမွိန္ရတယ္ ဆိုခဲ့ရင္ အဲဒီတရားခံဟာ စစ္အာဏာပိုင္ေတြရယ္၊ သာသာနာေရး၀န္ႀကီးဌာနက အရာရွိေတြရယ္၊ ေဂါပကေတြရယ္ပဲလို႔ ကိုႀကီးေပၚ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

1 comment:

ေဇေဇာ္ said...

အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမကတဲ့...။ ဟဲ...ဟဲ...။ အားလံုးအျမင္မွန္ ရၾကပါေစ..။